mandag 4. januar 2016

La oss kalle dette; Denne bloggens Big - Bang

Det har ligget i kortene en stund egentlig. Helt fra da jeg koblet til pappas modem som knitra og sa ding-dong da jeg var 16 år, logget meg på verdensveven og fant en side som het spraydate. Jeg opprettet en profil og kalte meg for Red_Zonia. Jeg hadde farga håret mahognyrødt med hennafarge fra Scorpius på Grünerløkka og leste Conan Barbareren når ingen så meg. Der var Red_zonia og hun var heit, kul, tøff og deilig. Så da ble jeg Red_Zonia, og selvutleveringen på verdensveven med folk og fe var et faktum. Året var 1998.

Spraydate gikk sakte over i gaydate, gaydate gikk over i noe som het Radiator og jeg skifta da navn fra Red_zonia til det mer klingende og nyutklekkede lesbenicket: Queenofshit. Jeg var rukket å bli 18 år og radiator var en egen sjekkeside for skeive. Et mekka av selvforakt, flørting og enda større grad av selvutlevering. Vi la ut dikt, sangtekster og dype tanker om livets urettferdighet og var emokids før begrepet ble oppfunnet.

Radiator ble til Gaysir.no, som fortsatt består. På Gaysir utviklet de en dagbokfunksjon, som ble for mange skeive, forløperen til blogg som fenomen. Jeg var jævlig ivrig på dagbokskrivinga i noen år.

Da jeg for eksempel 23.07.2007 skrev dette klokken 13.35: 

Hm. Ikke noe lurt å skrive? Nei. Øl. øl er er lurt. Julialkis. Det er det jeg er er, hvert år. 

Etter en aldri så liten tenkepause så valgte jeg klokken 15.48 samme dag å legge inn dette:

Hurra! Da blir det Køben 23.august. Torsdag til søndag. Tegan & Sara. Pia, Rakel og Helle. Bo hos mora til Pia midt i sentrum som ikke er hjemme. Rølpe. Kjøre opp og ned. 550 kr per pers. haha. og tror du ikke faen meg det er Pride samme helgen! Homo, homo, hei, hei, hei. 

Jeg var helt åpenbart veldig glad i korte setninger og øl for 8 år siden. Heldigvis (?) kom Facebook og overtok presset fra dagboken på Gaysir, og jeg har brukt statusoppdatering som en slags ropert, dagbok og jamremur siden. Ettersom blogging ble vanlig for en hel del år siden, så er jeg vel altfor sent ute og dette er erstattet med en en eller annen slags Hologramsprating i 3D om et par måneder, men det kler meg å være sent ute.

Det er nå jeg sa si noe om hva denne bloggen skal handle om, om det går i katter, mat, strikking, mote, lesbisksesksualitet, kildesortering, tv etc etc.

Jeg aner ikke. Jeg vet bare at jeg i 2016 fortsatt har et like stort behov for å høre/lese min egen stemme som i 1998. Og det er fantastisk distraksjon fra snusslutten jeg innførte i dag morges. Kanskje det er det bloggen handler om i morgen. Hadet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar