onsdag 20. januar 2016

Aviskonspirasjonen


Det er dritlenge siden jeg har skrevet noe, en uke faktisk. Jeg tror egentlig jeg skal innse mine egne begrensninger og legge ut innlegg ca en gang i uka. Det er enten det, eller å gå full on rosablogg og skrive dagbok å legge ut bilder av meg selv, noe verken jeg, du eller Karoline (halvdel) hadde satt så stor pris på.

Jeg skriver når jeg blir sur, og nå er jeg sur igjen. Eller iallefall lettere oppgitt. Jeg bruker mye tid på å lese aviser hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Jeg valgte jo selv å ikke bli journalist, men jeg klarer allikevel ikke å godta at en ukjent, men antagelig veldig stor andel journalister blir satt til å skrive saker som en 5-åring kunne skrevet og som kun interesserer de dummeste av de dumme i befolkningen forøvrig. For ikke å snakke om åpenbare skriveleifer i overskriftene. Ta for eksempel denne, som jeg stirra på i 3 sekunder for deretter å le godt. Hentet fra db.no i dag.


Mye å ta av - trenger vel ikke å utdype.

Det var mani-pulasjonen som gjorde meg irritert, og mens jeg lette etter flere skrivefeil, begynte jeg å legge merke til de idiotiske sakene.



Se hva som skjer når Glenn hoster. Sterke bilder. Hallo, SE hva som skjer når Glenn hoster! Hilsen VGtv.

Hvis du ikke synes hostinga til Glenn var så jævlig spennende:


Den er jo bare rasistisk.

Om du nå velger å bevege deg vekk fra avis-TV og over på de sakene man må betale for å lese, så bra er de altså:


Disse sakene er kanskje de som irriterer meg mest i verden. De er generalisering satt i system og velger å ta utgangspunkt i at alle mennesker er helt like og reagerer helt likt på ALT. Det vet vi jo at ikke stemmer, så denne saken og de beslektede "Slik gir du dama orgasme", "slik får dere et sprudlende sexliv", "slik slutter dere å krangle for evig og alltid" og min personlige favoritt "slik oppdrar du barnet ditt" kan vi vel egentlig bare droppe. De gjør deg bare dummere og de juger.

Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer på om deler av redaksjonene i det ganske land har i oppdrag å gjøre befolkningen jevnt over mindre intelligente ved å utsette oss for dumskap hele tiden, hver dag. Til slutt vet vi ikke lenger hva som bare er dumt og hva som er smart og blir naturlig sløve og sedate. På vegne av hvem? Sikkert regjeringen. Etter å ha ansatt Sahtan Ulystig (nesten anagram), må de sørge for at vi blir så tjukke i huet at vi ikke ser at vi er i ferd med å bli en nasjon med rike, teite, dumme, redde og slemme mennesker (kommer innlegg om dette senere, en dag jeg orker å skrike skriftlig) og begynner med fordumming satt i system. Jeg har beviset her, og vil med det takke for meg i dag.




PS: Her er to fra i fjor som ga meg mye glede.








8 kommentarer:

  1. Hva med å bare slutte å lese VG og Dagbladet..? Tross alt ingen som tvinger deg (eller noen andre) til å gå inn på sidene deres eller klikke på sakene de skriver, som jo tross alt er det de tjener penger på. En enkel løsning på et ikke-problem, og sparer deg i tillegg for mye unødvendig irritasjon :) Hurra!

    SvarSlett
  2. For det første har jeg ikke klikket meg inn på en eneste av de sakene du ser over, rett og slett fordi overskriften var så uendelig dum. Og for det andre: Den gode gamle "skift kanal hvis du ikke liker det du ser" - løsningen? Really? Beklager, jeg liker bedre å gneldre om det jeg syns er idiotisk, enn å late som det ikke finnes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det handler ikke om å late som det ikke finnes, det handler om å ta et standpunkt på hva du bruker tiden din på, og hva du direkte og indirekte gir din støtte til. Du besøker åpenbart sidene deres ganske ofte. Ved å IKKE gå inn på sidene deres, minker du reklameinntektene, som faktisk har en effekt. De teller klikk og sidebesøk, ingenting annet. Really.

      Slett
  3. "Lille pike, sitt pent og vær stille"?
    Lol!!!
    Bli sur, bli forbanna, bli glad ,bli lei deg, la alle følelsene i hele spekteret utfolde seg og vær et menneske og skriv det du vil på din egen blogg!

    SvarSlett
  4. Ps. Lo høyt av mange av overskriftene! Deilig.

    SvarSlett
  5. Sillis <3 Glasshus -
    Geir kan jo evt bare la være å lese blogg og da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg verken irriterer meg over bloggen din eller har tenkt å skrive et blogginnlegg om bloggen din, så jeg ser ikke helt hvordan det er å kaste stein i glasshus. Men herregud, beklager at jeg har en mening. Ser at det kun er lov å uttrykke meninger på egen blogg. My mistake.

      Slett
  6. Geir da, vi kødder jo bare med deg. Og til meningene dine, de må du veldig gjerne ytre. Du har jo et poeng, men når det er sagt så kan du ikke bli snurt hvis folk/jeg ikke er enig, og jeg tror muligens du tar det jeg skriver i overkant bokstavlig....

    SvarSlett